Så lär du dig att älska din kropp

Har du ett självförtroende som dalar upp och ner? Lugn! Med hjälp av dehär tanketricken kommer dina kroppsnojor försvinna snabbare än du anar - en gång för alla.
Problem 1.
Ditt komplex: För små bröst
Du tänker: Jag vågar inte ta av mig min bh. Jag vill inte att någon skall se mina små bröst. Varför är inte min tuttar stora och fylliga?
Andras uppfattning: De allra flesta människor är alldeles för upptagna med sina egna komplex och kroppsnojor att det inte ens tänker på din kropp. Var stolt över dina bröst oavsett storlek.
Tanketricken som hjälper: Allt sitter uppe i ditt huvud. Du har storlek mindre på brösten - so what? Börja se din kropp som en tillgång istället för något fult. Se det positiva med dina fina bröst istället.

Problem 2.
Ditt komplex: För stora bröst
Du tänker: Tänk om jag kunde få mindre tuttar. Allt folk ser i mig är mina bröst. De är bara i vägen och det är inte det minsta attraktiva. 
Andras uppfattning: Även om du tycker att det är jobbigt att dina bröst är stora så är det knappast något som andra människor går och tänker på. Sträck på dig och var stolt om dina tuttar! 
Tanketricken som hjälper: Sjunk inte ihop för att dölja brösten. Sträck på dig istället! Dels för att du skall vara stolt över dina bröst och dels för att din rygg kommer att må bättre. Testa! Det kommer att kännas bättre.

Problem 3.
Ditt komplex: Putig mage
Du tänker: Min mage putar ut massor och det känns som att folk stirrar på den. Den både ser ut och känns som en kakdeg. 
Andras uppfattning: Du behöver inte oroa dig över att folk stirrar på din mage. De är för tok på busy med att själva gå omkring och dra in magen och spegla sig i skyltfönster.
Tanketricken som hjälper: Ställ dig framför spegeln och skriv upp alla positiva saker om din kropp på en lapp. Din fina näsa, dina vackra vader och dina starka armar. Fokusera inte på de negativ. 

Problem 4.
Ditt komplex: Kraftiga lår
Du tänker: Mina lår är stora och dallriga och på tok för otränade. Och jag tycker inte att jag passar i några kläder. Vem skulle någonsin kunna älska min kropp? 
Andras uppfattning: Ja, vem skulle kunna älska en sådan kropp? Alla såklart! Din kropp är fantastisk och dina lår är säkerligen ursnygga och härliga. 
Tanketricken som hjälper: Var lycklig över dina ben som fungerar precis som de ska. Om det nu är en storlek större än din kompis, vad spelar det egentligen för roll? Du är byggd so du är - du är unik!

Problem 5.
Ditt komplex: Magra ben
Du tänker: Jag går omkring i stora byxor för att dölja mina kråkben. De är förfärligt magra, tur att sommaren är över så slipper jag visa dem.
Andras uppfattning: Tro inte att alla som tittar på dig tycker något illa om dig, de tittar säkert för att de tycker att du är fin. Dessutom är folk alldeles för upptagna med att glo på sina egna ben och andra komplex. 
Tanketricken som hjälper: Sätt upp små lappar i ditt rum med positiva texter på. Skriv allt so du tycker att är bra med dig själv. Titta på lapparna och läs dem högt minst en gång om dagen.

Problem 6.
Ditt komplex: Finnig hy
Du tänker: Flottig hy och prickar i hela ansiktet. Jag kan inte tänka på något annat. De fullkomligt lyser och det känns som att alla stirrar på mig. 
Andras uppfattning: När man är i puberteten är det många som får finnar. Det är något som väldigt många människor har flera gånger i livet - folk tycker inte att det är konstigt eller fult att du har akne!
Tanketricken som hjälper: Precis som med alla andra komplex sitter de bara i din hjärna. Försök tänka positivt och framhäv de på din kropp som du är mest stolt över.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ!! du har jättebra blogg :D men du skulle ju fast kunna sätta veckans porrfilm eller? Tycker att de vore skitcoolt :P och mera noveller kanske? :)

2010-04-18 @ 11:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0