Fel

Hejssan alla! 

Tänkte lite dela av mig mina tankar. För jag började tänka häromdagen när min bästa vän berättade att hon hade blivit fast när hon skulle stjäla en mascara från butiken. Jag lovar er att hon inte gör det ofta och att det var bara något hon skulle testa (kom igen, alla har väl någon tagit en slickepinne eller något från butiken?). Hon vet att hon gjorde fel och hon har dåligt samvete, och jag kan säga att hennes föräldrar inte är riktigt glada över henne, men hon vet själv att de var fel. 

Det brukar ju vara så, att människor som gör "fel saker" oftast blir skrivna om i tidningarna eller att de visas på tv, men är det rätt de då? Jag menar, min kompis skäms redan så det skulle inte vara rätt om dom i nyheterna skriver "Ungdomarna stjäl allt mer från butiken nuförtiden" och sedan typ sätta en bild på henne. Det är fel. 

Okej, ni skall inte missuppfatta det här, men om någon våldtar någon, vi säger att den personen inte har alla skruvar fast i huvudet, och den ångrar de efteråt. Är det rätt att sedan låta den "lida" ännu mer? Jag vet att våldtäkt är fel och jag hatar folk som gör det, men ändå! 

Hoppas ni iallafall förstår hur jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0