Fråga

Fråga av Emma:

"Jag skulle vilja börja andvända tampong.. Men när jag provade så skaver den bara och gör ont när man går. Hade redan fått in den ganska långt, men försökte få in den längre men det gick typ inte :S Alla säger att man ska läsa på förpackningen men jag fick en av min kompis för att prova. Vad kan det va för fel?
superbra blogg!"

Svar:

Hej, tack tack! Jag har haft precis samma problem då jag första gången prövade att använda tampong. Kändes bara obekvämt och tog lite sjukt, så ja sket helt enkelt i att använda de. Men efter nån vecka ville jag försöka igen. Tog en mini tampong och läste noggrant hur man skulle göra och då fungerade det genast mycket bättre. 

Om det gör ont kan det vara att tecken på att den inte är tillräckligt långt inne än. För när den är på rätt plats skall man inte känna den ens. Om du vill kan du trycka upp ett finger och känna efter var var livmodertappen sitter, för dit skall den. Du måste alltså vinkla tampongen lite för att få den på rätt plats. För att göra det enklare att sätta in den, kan du sitta på huk eller lyfta upp ena benet. 



Om det fortfarande gör ont, så kanske det skulle hjälpa om du spräcker din mödomshinna. Ifall du inte vill göra det lönar det sig kanske att använda en mini tampong. 

Hoppas du lyckas nästa gång du försöker och kom ihåg att byta tampong! :) 







Kommentarer
Postat av: Anonym

hääftig blogg :D skall förtsätta kolla in läge :D

2010-09-24 @ 15:10:53
Postat av: Emma

mödhomshinnan är ingenting som går att "spräcka".

Skräm inte upp tjejen nu va ...

2010-10-01 @ 15:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0