Svar

Okej, det var inte särskilt mycket frågor, men ja svarar iallafall :) 

Frågor:
  1. Hur gammal tkr du att man ska vara när man har sex för första gången?
  2. Vilken ålder är det lämpligast/bäst att "börja hångla"?
  3. När killar är typ 12/13 år, är deras sperma "färdig-utvecklad"?
  4. Bör man ha tampong när man är 11/12/13? Skadar det nåt?
  5. Jag har hört att om man får in två fingrar in i slidan, då är man redo för sex. Är det sant?
  6. Jag är tolv år och jag hatar när folk säger att jag är för ung(jag menar inte för att ha sex!!). Tex att jag är för ung för att ha bh, använda smink och andra grejjer. Men jag känner mig mkt äldra än tolv. Jag vill bara hångla och annat, men jag har inte gjort det nån gång :/. Är det normalt? Och vad ska jag göra?


Svar:

  1. Själv tycker jag att det inte egentligen finns någon viss ålder då man kan börja ha sex, men det finns nog lite gränser. (jag tycker inte att en 12 - åring ska fara i sängen!) Jag tycker att man ska ha sex då man känner sig rätt för de. Då man har en pojkvän/flickvän som man känner sig bekväm med och som man kan lita på. Men far absolut inte i sängs med nån bara för att testa, jag lovar dig, det är inget värt!
  2. Hångla, det är väl inge farligt? ;) Jag hånglade första gången med en kille när jag var 12 :) Hångel har väl inte direkt nån stor betydelse hur gammal man är, men som sagt, gör de inte bara för skojs skull. Dels för att det KAN kännas roligt och spännande, men är det inte värt att vänta på de tills man har någon man tycker mycket om? :)
  3. Njaa, inte egentligen. En pojke börjar producera spermier först då han kommer in i puberteten, vilket är då han är ungefär 15, men det finns ju skillnad från pojke till pojke. Sperman är färdigt utvecklad då han första gången får utlösning.
  4. Nej det bör man inte. Om man vill ha tampong, så kan man ha tampong, men det är ju inte ett måste. Det kan kännas lite obehagligt att använda tampong när man första gången får mens, så då är nog binda bättre :) Om man inte sköter sitt underliv ordentligt och använder tampong, kan det finnas risk för att man kan få någon "sjukdom".
  5. Nej, det stämmer verkligen inte!
  6. Du är nog helt normal :) De kan känns roligt när man är ung att börja använda lite smink och sätta på sig en bh, men alla tycker inte det, men det är väl din sak? :) Det är också vanligt att du känner att du vill hångla och något sånt, men det kan väl vänta. Pussar är också bra :) Det är ingen idé att hoppa i säng med första bästa kille man ser, då blir det nog bara en besvikelse för dig. Gör det när du är lite äldre och med en person som du kan lita på.

Sådärja! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0