Internet pedofiler

Hej alla! Såg igår på ett program från FST 5, som handlade om internet pedofiler. Eller de va då unga flickor som blev uppsökta på nätet av äldre män, så typ pedofili. 

Jag ville bara säga åt er alla att gå aldrig in på sidor ni inte är säkra på och skriv inte in en massa fakta om er själva! Som till exempel facebook, se till att bara bli vän med dem ni verkligen känner och inte bara med nån som lägger till er som vän. Och se till att ni har all information skyddat så att bara era vänner kan se det. För nångång har det hänt att en tjej skrev in vad hon hette, var hon bodde, hur gammal hon var o.s.v, och en dag skrev hon in på facebook "ENSAM HEMMA :D", vilket då vem som helst kunde se, så en gubbe sökte upp lägenheten och lekte att han var en postman och frågade om han fick komma in och jaa, resten kan ni gissa själva. 

Jag har inte heller någon information om mig. 

Hoppas ni förstår att inte lägga in en massa fyllebilder eller något sånt någonstans på nätet, för de ni sätter ut dit kommer alltid att finnas där. Även om ni skulle radera det finns det krav!! Ni ville inte att sen när ni är vuxna och skall söka jobb, så att er chef hittar dom bilderna. Och hoppas ni förstår att om ni lägger in bilder på er på någo sidor där ni är typ med BH eller något dylikt att en desperat pedofil sitter och runkar till dom bilderna. 

Klicka inte in er på såna sidor ni aldrig har hört talas om. Dessutom kommer de upp saker på er data som "Du har vunnit 1 miljon, klicka här för att öppna!", klicka ALDRIG på de. Det är bara någon som lurar er. Jag lovar. 

Jag vill att ni skall inse att internet är inte alltid säkert. De är inget tryggt ställe man kan vistas på hur som helst. 

Lär er detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0