Första gången

Nu kommer jag att skriva om första gången man har sex med någon från min synvinkel, så man behöver inte hålla med mig, men läs noga.

Det sägs ofta att man måste göra det med någon man tycker mycket om och litar på till 100%, ja det stämmer verkligen. Du vill inte tappa oskulden med någon som bara vill ha sex och som antagligen kommer att berätta om det för resten av sina vänner, vilket kommer antagligen att gå vidare från dem, som sagt; rykten sprider sig snabbt. Det lönar sig att tänka också två gånger förrän man har sex, om man bara tror att man tycker om en fast man egentligen bara vill bli av med oskulden eller om man är verkligen redo för det. Dessutom finns det ju såna som vill bli av med oskulden eftersom man tycker det är på ett sätt ”obekvämt” att vara oskuld och när man hittar nån man sen tycker om vill man inte vara oskuld.

Första gången behöver inte vara perfekt :) Man behöver inte tända en massa ljus för att ha de romantiskt, man behöver inte ha lugn musik, man behöver inte raka sig och dofta extra gott, man behöver inte ha sexiga underkläder eller något sånt, det är bara ett val. Alla ser väl själva till hur de vill att första gången skall vara. Men förvänta dig inte så jättemycket, man kan bli besviken om det inte blivit som man önskat sig.

Ibland tror man att första gången är bäst om man gör det med någon som också är oskuld, och det är klart att det kan vara mysigt att båda vara nybörjare och ni kan testa er fram vad som känns bäst för er båda. Själv tycker jag det skulle bara bli krångligt. Jag tycker det skulle vara bra om man ”tappar” oskulden med någon som redan har lite erfarenhet. Då kan den personen ta kontroll över och den vet lite hur man skall ta sig till.

Förspel, är det viktigt? Förspel är ju de man gör oftast före sexet. Man smeker varnadra, kramas och kysser varandra. Det är mycket härligt och gör oftast en mer kåt, så att man vill ta det ”nästa steget” och ligga med varandra. Jag tycker att förspel är roligt. Det ger oss en chans att ”retas” lite med den andra partner, att man kan göra honom/henne galen av åtrå, haha. Så, det är nog ganska viktigt, men man bestämmer ju själv.

Se till att använda kondom! Vissa säger att man inte kan bli gravid första gången, men det är bara bullshit, det är klart man kan bli gravid första gången! Så var försiktiga, dessutom vill ni inte ha könssjukdomar. Det som inte behöver hända är att tjejen behöver inte blöda. Jaa, det är oftast så att hon gör det men det behöver inte hända, eller också så har mödomshinnan bara inte spruckit.

Gör det ont eller inte? Jaa, det är en bra fråga. Det är skillnad från person till person. Jag trodde att det skulle göra jätteont, men tvärtom, jag njöt av de. Klart att det kändes, men det var inte som om jag led. Jag var så rädd att det skulle göra ont så jag spände mig för mycket, så det var där det for lite ”fel”. Man skall inte tänka på om det gör ont eller inte, utan känna efter. Låt killen komma långsamt i dig så borde det inte göra så farligt ont. Sedan kan man öka takten och känna efter. Dessutom är jag nästan säker på att det känns lite bättre när det blir andra gången.


Min första gång kunde inte ha blivit mycket bättre. Vi hade diskutera om att ha sex men jag ville vänta ännu en tid. Sen en dag hände de bara. Vi började kyssas och han frågade om vi inte kunde gå till sovrummet, jag ville inte svara ja eller nej, så vi bara gick dit. Kläderna for av och kondomen for på. Smekningarna gjorde väl så att vi båda blev kåtare och ville göra det. Och så hände det :) Efteråts fanns det dendär känslan att jag aldrig ville släppa taget av honom.

Jag vill att er första gång blir som ni själva vill att den skall bli, inte hur någon annan tror att den perfekta första gången är. Ni är dom som bestämmer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0