He and she

Fick in här om dagen en fråga från en läsare om det är rätt att ens bästa kompis far i säng med ens pojkvän/flickvän. Hur jag förstod det menade läsaren (som var en kille) att är hans bästa kompis verkligen en kompis om han far i säng med killens tjej.

Svaret borde vara nej. Varför skulle kompisen ha rätt att fara i säng med sin bästaväns flickvän? Vet inte hur mycket kompisar dom skulle vara mera efter den händelsen. Men inte är det ju bara kompisens fel utan flickvännens också. Hurdan flickvän är nu sen det som far i säng med sin pojkväns bästavän. Det finns oftast alltid minst två personer kopplade till någon händelse.

Oftast har alkoholen en stor del att göra med när de kommer till sånahär situationer. Om det bara var ett fyllemisstag och BETYDDE VERKLIGEN INGENTING finns det ju en chans att man kan försöka börja om från början, i allafall om man älskar varandra riktigt ordentligt. Fast själv skulle jag antagligen lämna killen om detta hände mig, och knappast skulle jag tala med min så kallade bästa vän längre.

I vissa sånahär situationer läser man ju om att flickvännen och bästa kompisen blivit kära i varandra och kunde inget åt saken att de ville vara tillsammans. Jag tycker att det finns en liten liten del där som är ok, om det faktiskt blivit kära i varandra, men fans jävlar om dom göra något tillsammans förrän flickvänne försökt lämna dig så att ni ännu skulle kunna vara vänner. Ibland suger det, men det är så det är, ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0