11.2.2011

Hej alla mina läsare. Tycker det är live väl konstigt att ni ännu verkar vilja följa med min blogg fast jag knappt skrivit något på ungefär två månader? Jag undrar om ni ännu har hopp om att jag skulle fortsätta?

Det jag egentligen ville skriva om för er var allt om dethär med mat och träning. Ja, jag läser ibland några av dom största bloggarna och det som verkar vara aktuellt nu är bantning. Och jag förstår inte riktigt.. Tror ni verkligen att man blir smal av att sluta äta? Haha, jaa, det är ju klart man blir det, men det är ju bara era muskler som far bort, inte fettet. Jag tycker verkligen synd om dem som helt och hållet tappat kontrollen med maten och slutat njuta av livet.

Jag ville säga till er att jag också har tänkt mycket på dethär. Jag var till en del lite missnöjd med min kropp och jag visste att jag kunde göra något åt saken. Så det som jag gjorde var att genast när skolan började efter jul lovet skaffade jag ett gym – kort. Orsaken till att jag gjorde det var mest för att jag visste att ifall jag hade det MÅSTE jag ju använda det, för annars skulle jag ju bara ha slösat mina pengar på ingenting. Första gången jag var där, var en mardröm. Jag hade faktiskt ganska bra kondition men jävlar vad det var tungt. Jag trodde påriktigt att jag aldrig skulle komma i form. Men...

Nu har jag tränat regelbundet (ca. 4-5 gånger i veckan) i ungefär en månad och jag mår så mycket bättre. Jag sover ordentligt, orkar bättre med skolan och är mer pigg på dagarna. Det är det jag är mest nöjd över. Inte med att jag gått ner 3 kg. Fast jaa, det har jag ju gjort, och fått mycket bättre muskler, och rumpan har börjat bli fastare och så småningom så börjar magen också komma i bättre form.

Fast jag börjat tränat har jag inte ändrat på maten så mycket. Jag äter ungefär 3-4 gånger om dagen, alltså frukost(super viktigt!), lunch, middag och kvällsmat. Det som jag har gjort är att jag har sett till att jag inte har köpt godis under vardagarna, men under veckosluten har jag njutit av lite choklad, eller glass.



Jag vill att ni förstår att det finns verkligen inte några ”enkla vägar” till en bra och fungerande hälsa. Bantningspiller fungerar inte. Dieter fungerar bara under den tiden man gör dem, sen blir man detsamma igen. Att sluta äta fungerar inte. Jag menar, ni blir väl inte glada bara för att 1 kg har försvunnit om ni skippat morgonmålen? Snälla, njut av livet. Det gör jag just nu. Jag försöker leva hälsosamt. Men jag har också tid för popcorn och film, fest med kompisar och så vidare. Utan att jämt och ständigt behöva fundera på de yttre.

Le mot livet så ler livet mot dig. You look great.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0